Extra informatie
Groep | Groep 1/2, Groep 3, Groep 4 |
---|---|
Aantal kinderen | Tot en met 20 personen |
Vaardigheden | Computational thinking, Informatie-vaardigheden, Kritisch denken |
Doelen | Digitale geletterdheid, Materialen |
De bluebot is een kindvriendelijke robot. Kinderen kunnen de robot bedienen met de zeven knoppen op zijn rug. Om van punt A naar punt B te komen moet hij de bluebot van tevoren de juiste commando’s geven. Bijvoorbeeld twee stappen vooruit, een keer naar rechtsdraaien en dan weer een stap vooruit. De robot onthoudt tot veertig stappen en kan zo uiteenlopende opdrachten uitvoeren.
Het is een prima tool om kinderen kennis te laten maken met programmeren. Ze leren een strategie gebruiken om een probleem op te delen in stapjes om tot een oplossing te komen (en dat is de basis van leren programmeren). Toch is dat niet het belangrijkste. Wat het mooie is aan de bluebot is het feit dat je met een creatieve blik kunt zorgen dat je de bluebot gebruikt als tool om te werken aan je normale leerdoelen. Dat doe je niet door de focus te leggen op het programmeren van de blue zelf, maar door de bluebot te gebruiken op een mat waarop je een heel divers aantal opdrachten kunt uitvoeren. Zo kun je werken aan taal, rekenen en eigenlijk vrijwel alle andere leerdoelen in het basisonderwijs.
Wanneer je de bluebot leent krijg je 6 bluebots en een oplaadstation + doorschijnende matten. Zo kan je de bluebot op veel verschillende manier inzetten. Je leent de bluebot zonder specifieke les of opdracht. We ontvangen later graag wat jullie er mee gedaan hebben en welk materiaal jullie gebruikt hebben zodat we dat kunnen delen met de volgende gebruikers. Sharing = Caring <3
Groep | Groep 1/2, Groep 3, Groep 4 |
---|---|
Aantal kinderen | Tot en met 20 personen |
Vaardigheden | Computational thinking, Informatie-vaardigheden, Kritisch denken |
Doelen | Digitale geletterdheid, Materialen |